Die op zoek is naar een partner voor de totaalrenovatie van mijn zaak
En ben op zoek naar een betrouwbare uitvoerder voor mijn belevingsconcept
Voeding verkopen of kopen kan ook gewoon een positieve en leuke ervaring zijn. In tegenstelling tot de Food Labs trend, draait het bij deze trend niet om expert of kenner te zijn of worden, maar om te proeven en te ontdekken. Het belang van humor en plezier is hier groot. Colorful Escapism concepten richten zich niet noodzakelijk tot kinderen. Volwassenen willen namelijk ook de realiteit af en toe ontvluchten door plezier te hebben en wat onbezonnen te doen. Interesses en hobbies, de drang om te lachen en fun te beleven, ebben niet weg omdat men volwassen wordt of een gezin start.
De eigenaars van Ballie Ballerson in Londen kunnen er van meespreken. In deze nachtclub kan je naast dansen en feesten, ook even de remmen lossen in een ballenbad op maat van volwassenen. Een succes. Net als Eat Your Drink, een tijdelijke pop-up store dat cocktails in de vorm van snoepgoed - zoals suikerspinnen met alcohol - verkocht.
Met dergelijke concepten wil men vooral een euforisch beleving creëren. Niet alleen via de ruimte maar ook met de producten en de bereidingen die vaak zoet en huisgemaakt zijn. Pas door eigen producten aan te bieden, kan er ingespeeld worden op de persoonlijke wensen en noden van klanten. Iemand met bepaalde voedingsintoleranties toch een zoete ervaring bezorgen. Wie wordt daar niet euforisch van?
Lachen en gek doen, is gezond. Zeker als het een manier wordt om met stress en druk om te gaan. Positief escapisme helpt ons wat ons overkomt te relativeren of leert ons omgaan met onze gebreken. Het is ook een trend dat uit Azië overwaait. Het land van de rijzende zon, de beste potgrond voor de meest absurde interieurs, onverwachte concepten en gekste spelprogramma’s. Of het nu draait om een ervaring voor jezelf of voor een ander die je wil verrassen; unieke, speelse elementen is waar het in deze trend om gaat.
Hoe positiever hoe liever. Mateloos. Interieurs fleuren op dankzij de felle kleuren op de muren, bonte objecten of kleurige hoeken, vaak in fel contrast met witte vlakken om bezoekers toch wat visuele rust te gunnen. De identiteit van het merk, het concept of het product wordt tot de kleinste details in het interieur doorgetrokken.
Chök: © Chök
Petit-Lapin: © Adrien Williams
Unelefante: © Unelefante
Be Fast: © Miguel De Guzmán
Winkelen is niet meer louter praktisch. In plaats van een tussenstop te zijn op weg naar huis, kan een winkel ook een bestemming op zich zijn.
De Blurred Concepts trend verwijst naar kruisbestuivingen. Naar anti-hokjes denken en naar elkaar toegroeien
No-Waste concepten worden gedragen door sterke waarden als fundamenteel respect voor mens, dier en natuur.