Die op zoek is naar een partner voor de totaalrenovatie van mijn zaak
En ben op zoek naar een betrouwbare uitvoerder voor mijn belevingsconcept
Het landelijke Hulste in West-Vlaanderen telt nog twee beenhouwerijen. Ze vervullen een belangrijke sociale functie in het dorp en dat beseffen ook Bjorn Walbrou en Eline Delporte. Samen met Bossuyt toverden ze de oorspronkelijke slagerij, die 35 jaar oud was, om tot een moderne zaak met een knipoog naar het verleden. “Bossuyt was de enige partij die onze wensen in een sprekend ontwerp goot en kwaliteit aan de juiste prijs bood. Het resultaat is verbluffend. Sinds de verbouwing is het een stuk drukker in onze winkel”, stelt het echtpaar vast.
De smaak voor de beenhouwersstiel kreeg Bjorn te pakken in de slagerij van zijn ouders. Of hij zelf ook beenhouwer zou worden, wist hij toen nog niet. Wel was hij er rotsvast van overtuigd dat hij later een eigen zaak zou opstarten. Na een opleiding bij ‘slagerij Didier’ in Roeselare, werd in 2015 zijn droom werkelijkheid en nam hij een slagerij in de Kuurnsestraat in Hulste over. Ook zijn vrouw Eline stapte na een carrière als ergotherapeute mee in het avontuur.
Al snel werd duidelijk dat de oorspronkelijke slagerij opgefrist moest worden. Het atelier was nog in een goede staat, maar de winkel voldeed niet meer aan wat een klant vandaag verwacht. Bjorn schreef daarop drie firma’s, gespecialiseerd in keukeninrichting, aan. “Uiteindelijk kozen we voor Bossuyt. Zij hebben in de streek een goede naam en staan voor kwaliteit. Bovendien kregen we bij hun team echt het gevoel dat er naar ons werd geluisterd.”
Bjorn en Eline willen zich onderscheiden van de supermarkten. Het ambachtelijke karakter moest in het interieur nadrukkelijk naar voor komen. “Bossuyt koos voor natuurlijke materialen die warm aanvoelen, zoals oude eik, Carrara-marmer en olmhout. In het plafond vallen dan weer de houten balken op. Je krijgt bij het binnenkomen meteen een huiselijk gevoel.”
Een lange, mooi verlichte toonbank met gebogen glas zorgt dat alle lekkernijen helemaal tot hun recht komen. Tegen de trend in werd geen meeneemtoog geïnstalleerd. “Dat is een bewuste keuze. In ons dorp is menselijk contact van vitaal belang. Wij maken alles zelf en verpakken het vers, voor de ogen van onze klanten. Maar dat betekent niet dat klanten lang moeten aanschuiven. We hebben een nieuwe verkoopster aangetrokken om de wachttijden te beperken en door de herinrichting met een aparte in- en uitgang is er een vlottere doorgang”, stelt het koppel overtuigend.
De buitengevel van de historische fermette kreeg ook een opfrisbeurt. De zwart-witte muren met kalei-effect en de koperen goten vallen meteen op. “Onze zaak ligt langs een drukke weg met veel passage. Sinds de renovatie en met de vernieuwde gevel kunnen we spreken van een aanzuigeffect. Dat merken we aan onze omzetcijfers, die sterk gestegen zijn.”
Laat van je horen zodat we je kunnen adviseren én goesting geven: om te ondernemen, om je bedrijf te laten groeien en om elke dag aan de slag te gaan in een inspirerend interieurconcept.
Tijdens de werkzaamheden konden Bjorn en Eline terugvallen op de expertise en oplossingsgerichte aanpak van Bossuyt. “Vier weken lang kregen we een container ter beschikking die dienst deed als pop-upwinkel. We hadden het gevoel dat Bossuyt echt met ons meeleefde en dit ook hun paradepaardje moest worden. De vooropgestelde timing hebben ze perfect gehaald.”
Het eerste weekend van oktober gingen de deuren voor het grote publiek open. Intussen regent het enthousiaste reacties en blije gezichten. Ook de tweeling van het koppel leeft er zich uit. “Bossuyt dacht werkelijk aan alles. Er werd een speelhoek voor kinderen ingericht en de toonbank werd op ergonomische hoogte geplaatst. Niet alleen voor de klanten is het nu aangenaam vertoeven. Ook voor ons is dit een bijzonder fijne werkplek geworden”, aldus zaakvoerders Bjorn en Eline.