Die op zoek is naar een partner voor de totaalrenovatie van mijn zaak
En ben op zoek naar een betrouwbare uitvoerder voor mijn belevingsconcept
Een goede slager is voor je gemeente een troef. In Boutersem mogen de inwoners van geluk spreken. Zij kunnen al meer dan 40 jaar bij Beenhouwerij Vangramberen terecht voor verse vleesbereidingen. De slagerij steekt in een nieuw jasje, met respect voor het verleden. “Bossuyts familiale aanpak maakte van het project een succes”, stellen zaakvoerders David Fransoo en Katrien en Griet Vangramberen.
Beenhouwerij Vangramberen werd opgericht in 1979 door Herman Vangramberen en zijn vrouw Katrien. In een mum van tijd groeide de zaak uit tot een begrip in het dorp, met als hoogtepunt de bekroning met de ‘Hermesprijs voor Vlaanderens Beste Ambachtelijke bedrijf’ in 1995. “Die prijs was een echte erkenning voor het levenswerk van mijn ouders. We zijn de enige slagerij die deze prijs ooit heeft binnengehaald”, stelt dochter Katrien Vangramberen trots.
Eind jaren 1990 stapten Griet en Katrien mee in de zaak van hun ouders. In 2004 kiest ook David, de echtgenoot van Griet, ervoor om beenhouwer te worden. Tot op vandaag blijven ze de ambachtelijke aanpak van hun voorgangers, die nog geregeld een handje toesteken, trouw. “We kopen onze runderen en varkens nog steeds bij ons in de buurt en maken al onze charcuterie zelf. Zo zijn we overtuigd dat we het verschil maken.”
Naar aanleiding van het 40-jarige bestaan van de beenhouwerij beslisten Griet, Katrien en David om hun zaak te herinrichten. Ze hadden net geïnvesteerd in een nieuwe huisstijl. Die look & feel wilden ze doortrekken naar hun winkel. “We wilden enerzijds een tijdloze inrichting, anderzijds moest elke ruimte optimaal benut worden. De eyecatcher werd onze toonbank met verse bereidingen. Bossuyt zat meteen op dezelfde golflengte en ging aan de slag.”
Het drietal ging meermaals bij Bossuyt langs om het ontwerp bij te sturen en om nieuwigheden uit te testen. “In alles merk je dat Bossuyt een familiebedrijf is en dat vinden wij wel belangrijk. We weten als geen ander dat goeie onderlinge afspraken tot succes leiden. Ze brachten ook innovatieve ideeën aan, die voortbouwden op onze wensen.”
Nadat het ontwerp was goedgekeurd, konden de werken van start gaan. In totaal namen ze vijf weken in beslag. Tijdelijk werd er in de slagerij een pop-up winkel ingericht. “Dankzij die oplossing konden we het contact met de klanten behouden, wat we echt belangrijk vonden. De werkzaamheden zelf liepen bijzonder vlot. Het team van Bossuyt bestaat uit stielmannen die ordelijk en gestructureerd werken. Ze stonden ook altijd open voor onze suggesties. Bossuyt mag terecht fier zijn op zo’n equipe.”
Laat van je horen zodat we je kunnen adviseren én goesting geven: om te ondernemen, om je bedrijf te laten groeien en om elke dag aan de slag te gaan in een inspirerend interieurconcept.
In augustus 2019 kon de slagerij de deuren terug openen. Meteen was duidelijk dat Bossuyt aan elk detail had gedacht. “De strakke witte tegels aan de muur, de op maat gemaakte toonbank, een speciaal ontworpen tafelblad voor onze snijmachines… Het plaatje klopt helemaal. En er werd ook aan het gebruiksgemak gedacht. Zo zijn de trapjes tussen het atelier en de winkel vervangen door een hellend vlak, waardoor we met de kar tot bij de toonbank kunnen om aan te vullen.”
Griet, Katrien en David worden intussen overstelpt met positieve reacties. “We zijn overdonderd en dat geeft ons een boost. De klanten voelen zich duidelijk goed in onze nieuwe slagerij. Vanaf de opening merkten we dat ook aan de cijfers: in de maanden nadien zagen we onze omzet telkens stijgen. Het eindresultaat is exact wat we voor ogen hadden en geeft de klanten goesting om te kopen. Onze droom is werkelijkheid geworden”, klinkt het.